Verkoopsucces uit eigen persoonlijke kracht
Klantgericht verkopen vanuit uw persoonlijke kracht
Doel: Na afloop van deze training bent u in staat om gestructureerd en effectieve verkoopgesprekken te voeren die succesvol zijn. U gebruikt uw eigen stijl en weet klanten te boeien en te behouden.
Doelgroep:Verkopers en technische adviseurs, zakelijke en particuliere markt. Iedereen die meer commercieel succes uit (potentiële) klanten wil halen.
Trainingsaanpak: Tijdens de training ligt de nadruk op oefeningen op basis van herkenbare praktijkvoorbeelden. Korte theoretische kaders dienen als ondersteuning. Rollenspellen, zonodig ondersteund met video-opnames, geven inzicht in eigen slagkracht en succes. De trainer/ consultant speelt in de klantrol diverse verschillende klanttypen.
Onderwerpen:
· Wat bepaalt de kracht van uw organisatie
· Structuur van het verkoopgesprek volgens ABDC model
· Bezoekvoorbereiding/gespreksvoorbereiding
· Het eerste contactmoment
· Méér verkoopactieve bezoektijd
· Vraag- en interviewtechnieken
· Luisteren
· Een praktische klantentypologie
· Het voorstellen uw dienstverlening en uw producten
· Het klantgericht argumenteren
· De inzet van presentatie- en documentatiemateriaal
· Bezwaren, inventarisatie en beantwoording
· De presentatie en de verklaring van de prijs
· De grondslagen van onderhandelingstechniek
· Afsluittechnieken
· Klachtenbehandeling.
Duur:
De training omvat 2 aaneengesloten dagen gevolgd door een terugkomdag.