Klantgericht verkopen vanuit uw persoonlijke kracht

Doel: Na afloop van deze training bent u in staat om gestructureerd en effectieve verkoopgesprekken te voeren die succesvol zijn. U gebruikt uw eigen stijl en weet klanten te boeien en te behouden.
Doelgroep:Verkopers en technische adviseurs, zakelijke en particuliere markt. Iedereen die meer commercieel succes uit (potentiële) klanten wil halen.
Trainingsaanpak: Tijdens de training ligt de nadruk op oefeningen op basis van herkenbare praktijkvoorbeelden. Korte theoretische kaders dienen als ondersteuning. Rollenspellen, zonodig ondersteund met video-opnames, geven inzicht in eigen slagkracht en succes. De trainer/ consultant speelt in de klantrol diverse verschillende klanttypen.
Onderwerpen:

·        Wat bepaalt de kracht van uw organisatie

·        Structuur van het verkoopgesprek volgens ABDC model

·        Bezoekvoorbereiding/gespreksvoorbereiding

·        Het eerste contactmoment

·        Méér verkoopactieve bezoektijd

·        Vraag- en interviewtechnieken

·        Luisteren

·        Een praktische klantentypologie

·        Het voorstellen uw dienstverlening en uw producten

·        Het klantgericht argumenteren

·        De inzet van presentatie- en documentatiemateriaal

·        Bezwaren, inventarisatie en beantwoording

·        De presentatie en de verklaring van de prijs

·        De grondslagen van onderhandelingstechniek

·        Afsluittechnieken

·        Klachtenbehandeling.

Duur:
De training omvat 2 aaneengesloten dagen gevolgd door een terugkomdag.