U bent hét visitekaartje van uw organisatie
Doel: Na afloop van deze training bent u in staat om binnenkomende en uitgaande telefoongesprekken op een professionele manier te voeren. U biedt professionele service bij vragen van klanten en weet op een vlotte manier te sturen naar de juiste afdelingen en contactpersonen.
Doelgroep: Medewerkers met telefonisch contact met interne en/of externe klanten.
Trainingsaanpak: Aan de training gaat een telefonische intake vooraf om de effectiviteit van de training te vergroten. Tijdens de training worden, met behulp van een telefonische opnameset, herkenbare praktijkvoorbeelden en eigen praktijksituaties als oefenmateriaal gebruikt, afgewisseld door korte theoretische modellen van de kant van de trainer. Je krijgt feedback van de trainer en de andere deelnemers.
Onderwerpen:
· voor- en nadelen van de telefoon als communicatiemiddel;
· verbale communicatie;
· omgaan met klachten;
· juiste vragen stellen;
· grenzen aangeven;
· sturen tijdens het gesprek;
· structuur aanbrengen in het telefoongesprek;
· correct doorverwijzen;
· maken van telefoonnotities;
· signalen herkennen;
· omgaan met lastige situaties;
· slecht nieuwsgesprek voeren.
Duur:
De training bestaat uit twee dagen.