Planmatig en pro-actief relatiebeheer en meer verkopen
Doel: Na deze training bent u in staat om een accountplan op te stellen. U herkent hoe de belangen van klantorganisatie aansluiten op het commerciële succes van uw eigen organisatie en zeker ook op uw eigen verkoopresultaat.
Doelgroep: Commerciële buitendienstmedewerkers met grote klantportefeuille, opererend in business to business markt. U werkt met een vast klantenbestand waarin u langdurige zakelijke relaties in stand wilt houden. U heeft de verantwoordelijkheid om deze grote klanten planmatig vorm te geven en u bent omzetverantwoordelijk.
Trainingsaanpak: Korte theoretische modellen dienen als kader voor de opbouw van het accountplan. Oefeningen met praktijkgerichte opdrachten, aangevuld met situaties uit uw eigen praktijk.
Onderwerpen:
· Wat is accountmanagement;
· Organisatie van relatiebeheer;
· Werken met een SWOT-analyse;
· Voeren van accountgesprekken;
· Opstellen van een accountplan;
· Stellen van juiste prioriteiten en tijdbeheer;
· Plannen, uitvoeren en evalueren van het plan;
· Meer verkopen realiseren;
· Integer beïnvloeden van medewerkers.
Duur:
De training bestaat uit 2 blokken van 2 dagen.