Wat leert u?
Na de training:
· Hebt u inzicht in uw eigen effectiviteit en scoringskans aan de telefoon;
· Beschikt u over praktische handvatten om de regie van het telefoongesprek in eigen hand te hebben en te houden;
· Weet u de juiste informatie te verzamelen door gericht door te vragen;
· Kunt u de klant goede informatie verschaffen en het gesprek vakkundig af te sluiten met resultaat;
· Stelt u de klant gericht oplossingen voor;
· Kunt u omgaan met diverse gedragingen en emoties van de klant;
· Toont u gepast de gevoelsreflexie;
· Kunt u gefaseerd een verkoopgesprek voeren, prettig omgaan met externe relaties, omgaan met lastige weerstanden, of lastige klanten aan de telefoon.
Trainingsonderwerpen:
· De marktsituatie.
- Waarop baseert de klant zijn beslissingen?
- Wat bepaalt de reputatie van uw bedrijf?
- Wat verwacht de klant van u?
· Van passief naar actief telefoongebruik.
- De drie bepalende factoren: gevoel, verstand, wil.
· Ons gedrag aan de telefoon.
- Hoe gaat u aan de telefoon met klanten om?
- Welke eisen worden aan stem en spraak gesteld?
- Hoe gebruikt u aantekeningen en schema’s?
- Hoe visualiseert u aan de telefoon?
· Het verschil tussen adviseren en verkopen aan de telefoon.
· Vraagtechniek als stuurmiddel in het gesprek.
· Klant Interactie Formule.
· Omgaan met verschillend klantengedrag.
· Klantgericht argumenteren.
· Prijspresentatie.
· Effectieven afsluiten van uw gesprek.
· Telefonische nazorg bij adviserend verkopen.
· Het persoonlijk activiteiten kompas.
Voor deze training geldt:
· Praktijk gerichte rollenspellen en cases toegespitst op de eigen kritische situatie en algemene oefen cases;
· Compleet overzicht met checklists voor uw eigen werk situatie;
· Trainingen gericht op direct commercieel resultaat voor de opdrachtgever;
· Borging resultaat training door bespreking persoonlijk ontwikkelingskompas;
· Terugkoppeling aan direct leidinggevende.
Duur en investering:
2 dagen / € 1.150,00 per persoon