Verkopen met resultaat voor de buitendienst

Succesvolle organisaties zijn permanent in ontwikkeling: zij spelen in op de veranderende wereld om hen heen. Door producten, diensten en strategie up-to-date te houden. En door hun mensen te stimuleren steeds het allerbeste uit zichzelf te halen. Want als mensen en organisaties zich blijven ontwikkelen, zijn de mogelijkheden enorm. Daarvan zijn wij overtuigd, vanuit onze jarenlange ervaring met (maatwerk)trainingen en assessments voor organisaties in allerlei branches.

Wat leert u?
Na de training:

·        Kunt u (potentiële) klanten op een plezierige manier aan spreken,

·        Gaat u klanten identificeren en potentieel bepalen.

·        Weet u kort en bondig antwoord te geven op vragen van klanten.

·        Beheerst u effectief en efficiënt  de producten en diensten van uw organisatie. te schetsen.

·        Gaat u bewuster concrete afspraken met resultaten maken met potentiële afnemers.

Trainingsonderwerpen:

·        Taakanalyse van de verkoper in de industriële markt.

·        BezoekAlgemene grondregels voor de opbouw van het technisch georiënteerde gesprek.

voorbereiding/gespreksvoorbereiding.

·        Structuur van het verkoopgesprek. ABDC model.

·        Het in contact treden met de onbekende klant.

·        De telefonische bezoekafspraak.

·        Grondregels voor het verkrijgen van méér verkoopactieve tijdbesteding.Mini intro, wat bepaalt de reputatie van uw organisatie.

·        Vraag- en interviewtechniek in het technisch georiënteerde verkoopgesprek.

·        De functie van het luisteren.

·        Een praktische klantentypologie ter ondersteuning van een efficiënte gespreksvoering.

·        Het voorstellen van product en bedrijf bij nieuw te werven klanten.

·        De eigenlijke argumentatie en bewijsvoering.

·        Het klantgericht argumenteren.

·        Psychologische achtergronden van het klantgedrag bij tegenwerpingen en bezwaren.

·        Grondregels voor het weerleggen van tegenwerpingen en bezwaren.

·        Inventarisatie van tegenwerpingen en bezwaren.

·        De beantwoording hiervan.

·        De presentatie en de verdediging van de prijs.

·        De grondslagen van onderhandelingstechniek.

·        Hoe maken wij onze offerte onderscheidend?

·        Klachtenbehandeling.

·        Afsluittechniek als bekroning van het gevoerde gesprek.

·        Het persoonlijk activiteiten kompas.

Voor deze training geldt:

·        Praktijk gerichte rollenspellen en cases toegespitst op de eigen kritische situatie en algemene oefen cases;

·        Compleet overzicht met checklists voor uw eigen werk situatie;

·        Trainingen gericht op direct commercieel resultaat voor de opdrachtgever;

·        Borging resultaat training door bespreking persoonlijk ontwikkelingskompas;

·        Terugkoppeling aan direct leidinggevende;

·        Aansluitend op de communicatietraining nog 6 weken telefonische en digitale ondersteuning.

 


Duur en investering training:
2 x 2 dagen / € 1.950,00 per persoon