De order winnen met een eigen offerte die scoort!
Doel: In deze training leert u een voorstel helder, klantgericht en herkenbaar te schrijven. Vergroten van uw verkoopsucces door uw persoonlijke voorstel. Op basis van het verkoopgesprek gaat u de juiste informatie en koopmotieven selecteren die de beslissing van uw (potentiële) klant positief zullen beïnvloeden.
Doelgroep: Medewerkers in profit en non-profit sector, die offertes of samenwerkingsvoorstellen gericht uitbrengen.
Trainingsaanpak: Korte theorie gevolgd door het werkelijk schrijven van een voorstel. U gaat uw kansen vergroten om de klantorganisatie over de streep te trekken. U oefent zoveel mogelijk, waarbij alle principes aan bod komen. De trainer bespreekt de opdrachten en cases uitgebreid in de groep. Door in kleine groepen te werken kan de trainer voldoende aandacht geven aan elke individuele deelnemer.
Onderwerpen:

·        Plaats van het voorstel in het verkoopproces;

·        Herkenbaar omschrijven van de klantsituatie;

·        Selecteren van informatie passend bij de klant;

·        Bepalen van koopmotieven;

·        Zoeken en verwerken van de toegevoegde waarde;

·        Creativiteit in uw offerte;

·        Omgaan met prijzen in uw voorstel;

·        Een begeleidend schrijven;

·        Correct en klantgericht formuleren;

·        Uw lay-out;

·        Bepalen en/of toepassen van de eigen huisstijl.

 

Duur: De training bestaat uit twee dagen.