Succesvolle organisaties zijn permanent in ontwikkeling: zij spelen in op de veranderende wereld om hen heen. Door producten, diensten en strategie up-to-date te houden. En door hun mensen te stimuleren steeds het allerbeste uit zichzelf te halen. Want als mensen en organisaties zich blijven ontwikkelen, zijn de mogelijkheden enorm. Daarvan zijn wij overtuigd, vanuit onze jarenlange ervaring met (maatwerk)trainingen en assessments voor organisaties in allerlei branches.

Het proces bij adviseren herkennen en toepassen
Doel: Inzicht verkrijgen in en vaardigheden ontwikkelen op het gebied van:

·        verschillende stijlen en rollen van een adviseur;

·        eigen voorkeursrol en variatie daarop;

·        effectieve hantering van de relatie klant-adviseur;

·        fasering van adviesprocessen;

·        integere beïnvloeding

·        het voeren van adviesgesprekken.

Doelgroep: in- en externe adviseurs, professionals die hun expertise toepassen bij het realiseren van veranderingen.

Trainingsaanpak: tijdens de training wordt gewerkt met en vanuit de eigen praktijk van de deelnemers. Theoretische modellen en hulpmiddelen worden direct toegepast in herkenbare oefensituaties. Aan het einde van het eerste blok benoemt elke deelnemer concrete doelstellingen voor de eigen praktijkcase. De bespreking daarvan staat centraal in het tweede blok. Door praktijkgerichte aanpak tijdens de training krijgen deelnemers:

·        inzicht in effectieve gespreksvoering; acceptatie,verkrijgen.van rapport (echt contact), beïnvloeden en overtuigen;

·        inzicht in eigen gedrag en houding en het effect daarvan op anderen;

·        oefeningen met verschillende inzichten en vaardigheden;

·        maximaal gebruik van elkaars kennis en ervaring.

Onderwerpen:

·        effectiviteit in variabele context: situationeel adviseren;

·        persoonlijke stijl en leercyclus;

·        fasering van de adviesrelatie: van eerste gesprek tot evaluatie;

·        krachtenveldanalyse;

·        beïnvloedingsstijlen;

·        feedback en het leren van elkaar;

·        zakelijk presenteren;

·        uzelf en uw organisatie professioneel presenteren;

·         voorkomen van weerstand bij ongevraagd advies.

 


Duur:
De training bestaat uit 2 aaneengesloten dagen en een vervolg dag.