Planmatig en pro-actief relatiebeheer en meer verkopen

Doel: Na deze training bent u in staat om een accountplan op te stellen. U herkent hoe de belangen van klantorganisatie aansluiten op het commerciële succes van uw eigen organisatie en zeker ook op uw eigen verkoopresultaat.

Doelgroep: Commerciële buitendienstmedewerkers met grote klantportefeuille, opererend in business to business markt. U werkt met een vast klantenbestand waarin u langdurige zakelijke relaties in stand wilt houden. U heeft de verantwoordelijkheid om deze grote klanten planmatig vorm te geven en u bent omzetverantwoordelijk.

Trainingsaanpak: Korte theoretische modellen dienen als kader voor de opbouw van het accountplan. Oefeningen met praktijkgerichte opdrachten, aangevuld met situaties uit uw eigen praktijk.

Onderwerpen:

·        Wat is accountmanagement;

·        Organisatie van relatiebeheer;

·        Werken met een SWOT-analyse;

·        Voeren van accountgesprekken;

·        Opstellen van een accountplan;

·        Stellen van juiste prioriteiten en tijdbeheer;

·        Plannen, uitvoeren en evalueren van het plan;

·        Meer verkopen realiseren;

·        Integer beïnvloeden van medewerkers.

 

Duur:
De training bestaat uit 2 blokken van 2 dagen.